Team van Het Paradepaardje

Het Team van Het Paradepaardje heeft bestaat nu uit Alexandra, Diede, Nadine, Nicky en Merel. Daarnaast zijn wij een leerbedrijf en zijn er dagelijks stagiaires die aanwezig zijn bij de begeleiding. Er is altijd één begeleider en een stagiaire aanwezig per kind. Hier kort de beschrijving van het team:

Alexandra Hameetman

Nicky Meijs Kairos A.A.I. Etten-leur

 

 

Mijn naam is Alexandra Hameetman. In 2017 studeerde ik af en stond ik te trappelen om mijn eigen bedrijf te beginnen.  Ik bracht mijn passie en kennis samen, en Het Paradepaardje ontstond (je zit nu op de oude website).

 

Ik ben afgestudeerd als sociaal hulpverlener (MWD) aan de Avans Hogeschool en als Paard- en Lifecoach aan de Academie voor Paard- en Lifecoaching en ik ben EMDR therapeut. Tijdens mijn studie heb ik me voornamelijk verdiept in jeugdhulpverlening en systemisch werk (kijken naar het gehele sociale systeem om de cliënt).

 

 

Dieren hebben geen oordeel. Ze hebben geen status, geen geld of zijn geen directeur of welk beroep dan ook. Ze zijn zichzelf, en daardoor reageren ze op ieder mens of dier op een eerlijke manier. Kinderen voelen dit, want er wordt niets van de kinderen verwacht door de paarden. Daardoor is er geen stress of druk. Het kind kan op deze manier ontdekken, leren en werken aan doelen. De paarden en de hulpverleners  helpen bij die ontdekkingstocht. Wanneer een kind zich overgeeft, omdat het zich gezien en veilig voelt bij het paard en de begeleider, komt alles veel sneller in een natuurlijke stroming en kunnen er stappen worden gezet. Een kind kan door dit contact uit zijn of haar schulp komen en een deurtje in zichzelf openen dat misschien eerder dicht was.

Dit is wat ik heb ervaren en wat mij ontroerd. Om een kind te zien opbloeien en groeien is een feest! Het is prachtig om een ondersteunende rol te mogen spelen, tussen uw kind en de dieren!

 

Diede Cornel

Nicky Meijs Kairos A.A.I. Etten-leur

Ik ben na mijn stage bij Het Paradepaardje niet meer weg gegaan. Ik ben jeugdhulpverlener en heb ook de opleiding paardenhouderij afgerond en ben daardoor ook instructrice. Ik vind het mooi om mijn passie voor paarden het het werken met kinderen kan combineren. 

 

Ik werk graag op een kalme en zachte manier en vind het heel belangrijk om eerst een band op te bouwen met het kind. Ik geniet van elke stap die er wordt gezet!

 

Nadine Veldhuis

Nicky Meijs Kairos A.A.I. Etten-leur

In mijn opleiding tot equitherapeut kwam ik stage lopen bij Het Paradepaardje. Daar beviel het erg en ben ik gebleven. Ik ga graag op een natuurlijke manier om met paarden en vind het belangrijk om evenwicht te vinden. Die thema's zet ik ook in bij het werken met kinderen. De ervaring die ik heb opgedaan met meditatie is ook in te zetten met het werken met kinderen. 

 

oo wat kan ik ook genieten van kinderen in hun spontaniteit en als ze helemaal zichzelf zijn!

 

Merel Tielen

Nicky Meijs Kairos A.A.I. Etten-leur

 

Ik ben Merel. Gepassioneerd ruiter (springen en eventing) en één dag in de week werk ik met veel plezier bij Het Paradepaardje. Ik vind de psychologie van dier en mens erg interessant. Ik snap hoe een paard denkt en zich voelt en vind het super leuk om dit te koppelen met het werken met kinderen. Ik kan me goed inleven in een kind. Al in mijn stage werd duidelijk dat ik een aanleg heb om te werken met kinderen die moeilijk praten. Soms is er geen taal nodig om iemand te begrijpen en te helpen. Het is zo bijzonder om te zien hoe je met de inzet van een paard, en zonder te veel taal, al iemand kan helpeb.    

Nicky Meijs

Nicky Meijs Kairos A.A.I. Etten-leur

 

Hallo, ik ben Nicky Meijs-van Dessel. Ik werk sinds 2005  als begeleider en logopedist, zonder of met hulp van paarden. Daarnaast ben ik hippotherapeut, sensorisch informatieverwerkingstherapeut en paardrijdinstructrice. Ik volgde in 2011 de inspirerende cursus "Horse Boy Method", en de cursus "Horse Boy Camp" van Rupert Isaacson, schrijver van "de Paardenjongen" en ontwikkelaar van de methode.

 

Mijn grootste uitdaging is het in-tunen op het kind, zodat ik het kind kan volgen en steunen. Het kind gaat zijn eigen unieke kwaliteiten kennen en inzetten. Mijn specialiteit is het bevorderen van de communicatie van niet of nauwelijks sprekende autistische kinderen. Hierbij gebruik ik ook PECS : Picture Exchange Communication System Dé kans voor ieder onvoldoende communicerend (en gefrustreerd) kind om te leren communiceren. Bij meer dan 60 % van de kinderen komt er ook zelfs spraak op gang. Zie: www.pecs.com

 

Daarnaast wil ik u als ouders graag ' uw eigen kind terug geven". Te vaak wordt uw kind in de hulpverlening gezien als een bundel problemen en beperkingen. Ik wil u uw kind laten zien als een uniek scala aan mogelijkheden, vaardigheden en kansen. Een kind waar u trots op bent en van kunt genieten.